Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

چند حدیث از حضرت علی (ع) 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

حضرت علي (ع):

1- دلهاي خود را به زياده روي در خوردن و آشاميدن نميرانيد، زيرا دلها مانند زمين مزروعي است که چون زياد از حد لزوم آبش بدهند مي ميرد و استعداد خود را براي کشت و زرع از دست ميدهد.


2- فرزندم آيا چهار کلمه تعليمت نکنم که به آنها از علم طب بي نياز گردي؟- چرا پدرجان- پس فراموش نکن : بر سر سفره طعام منشين مگر انکه کاملاً گرسنه باشي و از کنار طعام بر مخيز مگر آنکه هنوز اشتهاي به غذا داشته باشي ، غذا را خوب بجو، و چون به بستر خواب مي روي مواظب باش شکمت از طعام پر نباشد، يعني اگر بتواني بار شکمت را سبک کن ،  اگر به آنچه گفتم عمل کني احتياج به طبيب نخواهي داشت.

3- کسي که مي خواهد هميشه زنده بماند يعني بخواهد عمرش طولاني باشد، غذاي صبح را زود بخورد(صبح زود) و شام را دير ميل کند(دو وعده صبح و شام غذا بخورد) و با زنان کمتر هم بستر شود و قرض خود را سبک کند(براي آرامش اعصاب).

امام صادق(ع):

1-   تا هنگامي که بدنت تحمل درد را دارد از استعمال دوا پرهيز کن

2- کسيکه سلاميش از بيماري اشکارتر باشد با وجود اين خود را به چيزي مداوا کند و بميرد من از او بيزارم و چنين کسي در هلاک خويش اعانت کرده است.

3- کم آب بياشاميد که زياد آن هر مرضي را تقويت مي کند، براي پير فرتوت سزاوار است که نخوابد مگر آنکه شکمش از غذا پر باشد چرا که اين کار خوابش را گوارا تر و فضاي دهان و مجاري تنفس را خوشبوتر مي کند.

4- خوردن چيزي که از روي اشتها نباشد حماقت و ناداني مي آورد ، پي تا کاملاً گرسنه نشده اي غذا نخور.

5-   هر مرضي اغلب از رودل است مگر تب که گاهي خود بخود عارض مي شود.

6- چون غذا مي خوردي حلال آنرا انتخاب کن و بنام خدا شروع کن و حديث رسول خدا را ياد کن که فرمود : آدميزاد هيچ ضرفي را پر نمي کند که بدتر از شکمش باشد، پس وقت خوردن که از آن چاره نباشد، يک سوم شکم را غذا و ثلث ديگر را براي آب و ثلث سوم را براي تنفس بگذار.

7-   راه رفتن بيمار را بيشتر ناتوان مي سازد.

8- خواب اسايش بدن است و سخن گفتن آسايش روح و سکوت راحتي خرد است، در آنچه صلاح بدن است اسراف نيست، اسراف در چيزهائي است که موجب اتلاف مال يا ضرر بدن باشد.

9-   درمان چهار وسيله دارد: حجامت، روغن مالي، قي کردن، حقنه(اماله) نمودن.

10- داخل حمام نشويد مگر اينکه چيزي از طعام در شکمتان باشد که به آن حرارت معده فرو نشيند و اينکار قواي بدن را بهتر نگه مي دارد و نيز با شکم پر داخل حمام نشويد

11- تب به وسيله سه چيز از بدن خارج مي شود: بوسيله عرق کردن و از راه شکم و بوسيله قي (استفراغ)کردن.

12- اگر مردم در خوراکشان ميانه رو بودند ، بدنشان در سلامتي استوار بود(در بيماري ها استقامت داشتند) دستهاي خود را پيش از طعام و بعد از آن بشوئيد که تنگدستي را برطرف و عمر را دراز ميکند.

13-  اول شب چه زمستان باشد، چه تابستان با زنان نزديکي نکنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:,ساعت 12:51 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak